3 weken in peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu 3 weken in peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu

3 weken in peru

Door: karelhoenderdos

Blijf op de hoogte en volg Karel

30 November 2011 | Peru, Lima

na een kleine radiostilte, maar met toenemende vraag naar informatie zal ik dan toch voor de aardigheid maar weer is wat plaatsen.

de laatste keer dat ik schreef was ik net paar dagen aangekomen in lima, maar sinds die tijd ben ik een stuk meer te weten gekomen over de gang van zaken hier. ook mijn spaans gaat de goede kant op, maar het is uiteraard nog verre van perfect.

ongeveer anderhalve week geleden ben ik vertrokken uit lima, om vijf dagen naar huaraz te gaan. huaraz is een bergplaats ongeveer acht uur rijden van lima, op 3000 meter hoogte. een heel leuk plekje om de bergen in te trekken, en te genieten van de natuur. ik heb twee tours ondernomen, eentje naar 5200 meter hoogte waar ook sneeuw ligt en het godse koud is, en een dagje ben ik naar 3400 meter hoog gebracht en ben ik zonder trappen op mijn mountainbike weer terug naar beneden gereden. opzich was het na vijf dagen wel weer mooi geweest daar, dus toen ben ik teruggegaan naar lima.

ik verblijf nu bij Ellen(de zus van vrienden van vrienden van mijn ouders), waar ik in een appartementje boven hun eigen huis kan slapen. overdag werken ze eigenlijk allemaal, dus ik kan lekker mijn gang gaan hier. s´ochtends staat er een ontbijtje voor me klaar, en s´middags wordt er vaak ook nog lekker gekookt. dit allemaal dankzij sra. Lucy die werkt voor de familie en het huishouden verzorgt. zij is hier elke dag van 8-6.

hier terug in lima trek ik veel op met de zoon van Ellen, als hij niet hoeft te werken. ik ga veel naar het strand (de zomer is hier echt begonnen met temperaturen van 25 graden om 11 uur s´ochtends) en ook trek ik nog veel op met een paar gasten en meisjes van het hostel waar ik sliep voordat ik naar huaraz ging. morgen avond gaan we ook weer uit (donderdag is hier een goede uitgaansavond) net als vorige week wat heel goed was bevallen.

vandaag ben ik naar pachacamac geweest, dat is een argeologische vindplaats net buiten lima, waar de resten zijn te vinden van een oud inca-bolwerk, gebouwd 500 b.c. denk dat ik zometeen maar weer naar het strand moet....

mijn verdere plannen zijn nog onduidelijk, maar ik denk dat ik zondag of maandag de bus ga pakken naar ayacucho, om vanaf daar door te reizen naar cuzco (macchu picchu).
kortom, a lot ahead of me!

lieve allemaal, fijne sinterklaas, en tot kijk!

  • 30 November 2011 - 21:11

    Gert:

    Hola Karel,
    Leuk weer wat van je te lezen, volgens mij vermaak je je wel. Lekker verwend worden. Op naar Macchu Picchu, voor mij nog steeds een onvergetelijke ervaring. Ga lekker door met genieten.
    Kus Tia Gert

  • 01 December 2011 - 05:07

    Marjolijn:

    Gaat wel goed met je daar zo te horen: zon, sra. Lucy, mooie dingen zien en uitgaan. Mocht je toch nog terugkomen naar dit koude kikkerlandje, neem dan sra. Lucy mee!!

  • 03 December 2011 - 17:39

    Rian:

    en genieten maar!!!
    leuk om te lezen dat je het leuk hebt bij ellen!
    doe haar en de kinders héél veel groeten van ons!
    wat heerlijk dat het daar zomer is en dat je kan genieten van het strand en de zon.
    wij gaan hier aan de chocolademelk en pepernoten!
    veel liefs van ons, rian en niek

  • 11 December 2011 - 14:26

    Paul Hoenderdos:

    Bedankt voor je tweede, verdraaid verhelderende verslag, beste Karel. Als ik alles zo lees en vervolgens ook nog eens deugdelijk bij elkaar optel, ben je daar in Peru gewoon best wel een behoorlijk bofkontje. El Hombre de Suerte is duidelijk gearriveerd en laat zich de Zuid-Amerikaanse geneugtes van het leven bepaaldelijk goed smaken. Voorwaar een voortreffelijk en bijkans goddelijk relaxt leventje………… zelfs voor omhóóg fietsen lijkt er daar geen noodzaak te bestaan. Wel heb je ooit, zeg ik dan. ‘k Dacht dat voor zoiets enkel de hemel geschapen was. Ideale omstandigheden hoor. Zie ze zo te houden en geniet er maar stevig van! Aju, OME Paul

  • 23 December 2011 - 11:49

    Frank & Véronique:

    Hallo Karel,
    Inmiddels is het al bijna kerstmis en dus de hoogste tijd dat wij jou een teken van leven geven. Leuk om iets te lezen over je belevenissen aldaar. We zouden het een sportieve, culturele en ontspannende trip willen noemen met een prima verzorgde catering door Sra. Lucy. En dat dan ook nog met lekkere temperaturen, ofschoon de weermijnheer op de radio zojuist meldt dat het hier gedurende de kerstdagen boven de 10 graden blijft. Kortom, keep on dreaming of a white christmas. Aangezien jij daar op een veel grotere hoogte zit dan wij bevind je je ook dichter bij Onze Lieve Heer. Zou je hem namens ons willen feliciteren met zijn geboortedag ? Eén ding is zeker, wij zullen het glas op hem heffen en dat doen we ook op jou, ook al ben je niet jarig.
    Fijne feestdagen en ga lekker genietend 2012 in. Frank & Véronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

Time flies when you´re having fun

07 Maart 2012

Vamos a la playa

20 Februari 2012

rionee heb je, rioja kan je krijgen

01 Februari 2012

Bolivia

13 Januari 2012

ai se eu te pego
Karel

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 25138

Voorgaande reizen:

20 September 2017 - 26 Oktober 2017

Camino de Santiago

11 December 2015 - 20 Juni 2016

Cuba - Colombia - Midden-Amerika

10 November 2011 - 11 April 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: