ai se eu te pego - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu ai se eu te pego - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu

ai se eu te pego

Door: karelhoenderdos

Blijf op de hoogte en volg Karel

13 Januari 2012 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra



Oud en nieuw in La Paz was geweldig. Hoe druk de stad normaal al is, werd s´avonds by far overtroffen bij de enorme feestvierende mensenmassa´s. Het leek wel alsof het hele land was uitgestroomd om het beroemde NY feest in La Paz bij te wonen. Ook ik vierde uiteraard uitbundig mee, om rond een uurtje of 10 mijn bed maar is op te zoeken. De dagen die volgde werden vooral ingenomen door slapen, en de mensen met wie ik de afgelopen twee weken heb gereisd gingen verder ivm een krap tijdschema.

Op 3 januari heb ik de Death Road gedaan, officieel de gevaarlijkste weg ter wereld. S´ochtends in alle vroegte eruit om richting 4400 meter gebracht te worden om mijn stalen ros te bestijgen. Na een snel ontbijtje, vertrokken we richting lager gelegen oorden. Het eerste stuk was niet al te spannend, omdat het daar nog geasfalteerd was, maar toen we eenmaal aan de echte Death Road begonnen werd het een stuk interessanter. Gedreven door jeugdig enthousiasme vond ik het helaas nodig om een nieuw wereldrecord neer te zetten, wat resulteerde in een paar salto´s en een harde klap. (niet over de rand gelukkig) Daarna liet ik het wel uit mijn hoofd om zo hard te fietsen. Leuk feitje is dat de dag nadat ik de Death Road had gedaan er een vrachtwagen naar beneden is gevallen..

Verder heelhuids beneden aangekomen, en prachtige beelden gezien vanaf mijn fiets, ben ik samen met een andere Nederlandse jongen doorgegaan richting Coroico, een leuk stadje waar de zon altijd lijkt te schijnen. Na opgelucht adem te hebben gehaald dat we het hadden overleefd, maar blijkbaar nog niet tevreden met ons adrenaline niveau, besloten we deze keer vrijwillig van de berg af te springen, om te paraglyden. Helaas ging dit niet door omdat de paraglyde organisatie het niet zo nauw nam met de tijd, waar het busstation dat wel deed. En dus gingen we weer terug naar La Paz, om ons voor te bereiden op de jungle.

6 Januari vertrokken we in alle vroegte met een achterlijk klein vliegtuigje richting Rurrenbaque, in het noorden van Bolivia, waar we een 3-daagse tour door de Jungle gingen doen. Klinkt vermoeiender dan dat het was, nam namelijk plaats in een boot met 3 anderen die de tour ook deden, en kwam alleen van mijn plek als ik een tucan, aap of krokodil wilde fotograferen. Het weer zat gelukkig mee, geen regen maar wel 40 graden om 8 uur s'ochtends.. Heel veel beesten gezien en was heel gezellig! Op de weg terug na drie dagen, nog even langs een stadje waar een groot festival aan de gang was inclusief rodeo en stierenvechten. Naar mijn genoegen won de stier zowaar en kon stoere Pablo die avond niet aan zijn vrouw vertellen hoe goed het allemaal was gegaan.

Daarna weer met het vliegtuigje terug naar La Paz en vanuit daar richting Cochabamba. Zijn daar een dagje gebleven en zijn vanacht richting Santa Cruz gegaan!






  • 13 Januari 2012 - 13:41

    Marjolijn:

    Nou lekker jong van me, klinkt allemaal fantastisch, maar nogmaals, activiteiten zoals die deathroad en het paraglyden enz. hoor ik liever achteraf!! (beter voor mijn hart) xm

  • 13 Januari 2012 - 14:01

    Tia Gert:

    Hola karel,
    Wat geweldig om dit verslag te lezen en te constateren dat je weer met beide benen op de grond staat.
    Maar ook omdat ik vind dat je ontzettend leuek schrijft.
    Veel plezier nog .
    Besos

  • 15 Januari 2012 - 21:37

    Bep Van Der Meer :

    Heb vanavond met je ouders heel lekker gegeten bij jouw oma en ze hebben verteld over je avonturen (sommige bloedstollend). Ga je nu volgen op deze site. groetjes en doe voorzichtig!

  • 25 Januari 2012 - 15:24

    Pauline Heij:

    Ben jaloers! Wat een prachtige reis. Dat fiets tochtje doe ik liever in de polder, maar je reis door de jungle lijkt me geweldig. Heb vanmiddag gezellig met je moeder geluncht en samen op de kaart je reis die je tot nu toe hebt afgelegd bekeken. Heel veel plezier en geniet ervan. Kuzzies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

Time flies when you´re having fun

07 Maart 2012

Vamos a la playa

20 Februari 2012

rionee heb je, rioja kan je krijgen

01 Februari 2012

Bolivia

13 Januari 2012

ai se eu te pego
Karel

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 25134

Voorgaande reizen:

20 September 2017 - 26 Oktober 2017

Camino de Santiago

11 December 2015 - 20 Juni 2016

Cuba - Colombia - Midden-Amerika

10 November 2011 - 11 April 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: