Time flies when you´re having fun - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu Time flies when you´re having fun - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu

Time flies when you´re having fun

Door: karelhoenderdos

Blijf op de hoogte en volg Karel

03 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Achteraf gezien was Punte del Este gewoon kut, vergeleken met de paradijsjes waar ik nu terecht kwam. Cabo Polonio was geweldig, nog niet extreem toeristisch en met 100 vaste bewoners vrij overzichtelijk. Er was namelijk maar een straat. Heerlijk, terug naar basics en zonder elektriciteit en met slechts bepert stromend water toch de beste tijd van je leven hebben. Prachtig strand, surfplank geleend van de eigenaar van het hostel, en poging gedaan tot surfen.

Verder wandeling gemaakt naar een stadje dichtbij waar de hostel hond ons de hele weg volgde. Helaas, toen we 5 uur later met de bus terug gingen en geen ticket voor hem mochten kopen van de buschaffeur was hij het er niet helemaal mee eens en na drie keer in de bus te zijn gesprongen en het hele stadje bij elkaar te hebben geblaft gaf de bus chaffeur hem een flinke trap, wat hem niet in dank werd afgenomen door de omstanders. Zorgde er wel voor dat we wat sneller reden, en gelukkig stond Mozzy twee uur later weer hijgend naast ons.

Die avond rondje door de stad gelopen en in een lege bar een casino geopend, ontzettend leuk, maar onze meest bijzondere gast was een vent op een paard binnen lopen (ja, letterlijk op zijn paard de bar in) dus toen nog even een rondje gereden.

Na drie dagen omgeven te zijn door hippie´s waren we klaar om naar het volgende dorpje te gaan, Punta del Diablo in het noorden van Uruguay. Dit was werkelijk paradijs, ben anderhalve week er geweest met prachtig uitzicht vanuit mijn kamer op het strand en de zee. Heerlijk water, grote bar en zo weinig gedaan dat je je bijna schuldig gaat voelen.

Toen terug naar Montevideo, waar ik weer in hetzelfde hostel verbleef als eerder deze maand, en het was ontzettend gezellig. Lekker naar het strand, getennisd met de vader van de eigenaar en naar een voetbalwedstrijd geweest van Club Nacional. Daar een week gebleven en toen, na bijna vijf maanden reizen de eindbestemming bereikt, Buenos Aires!

Eerste paar dagen niet al te veel gedaan, vooral in en om het hostel een paar dingen bekeken. Contact gezocht met een jongen uit Buenos Aires die ik in Uruguay heb ontmoet, en hij nodigde me uit om bij hem te wonen. Dat kwam vrij goed uit, want geld heb ik niet meer. Hij is zanger dus eergister naar een optreden van hem geweest in een bar in San Telmo, en vandaag naar La Boca, het stadion van Boca Juniors bekeken.

• 04 April 2012 - 07:07

Hippie:

Je hebt het maar weer slecht Karel, die hippies zijn ook echt overal!

• 04 April 2012 - 23:29

Paul Hoenderdos:

Met een hond die persé de bus in wil en een paard dat doodgemoedereerd de kroeg binnenkuiert, verlang je vast maar naar één ding: WEESP! Ja, ja, Karel, geef het maar toe. Ontkennen heeft geen zin!

Aju, OME Paul