Las primer días en Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu Las primer días en Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Karel Hoenderdos - WaarBenJij.nu

Las primer días en Lima

Door: karelhoenderdos

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 November 2011 | Peru, Lima

Aan mijn lieve familie, vrienden en verre kennissen die dit toevallig ook lezen.

Na een lange reis ben ik donderdag jl aangekomen in Lima. Helaas zonder bagage, maar ook dat is twee dagen na aankomst afgeleverd bij mijn hostel, wat zeer bevalt overigens.

Eerlijkheidsgetrouw dien ik te vermelden dat de eerste dagen niet zonder een zekere vorm van heimwee voorbij zijn gegleden. Nu heb ik echter mijn plek weten te vinden in het Zuid-Amerikaans leven en begint de drang naar het altijd warme en vertrouwde Nederland af te nemen.

Het leven in Lima bevalt goed, van tours door de fatsoenlijke wijken, tot strandwandelingen, alles om maar een beetje te acclimatiseren. Ook over de temperatuur valt niet te klagen, met ongeveer 25 graden overdag tot 15 graden s´nachts. De zon komt daarentegen niet of nauwelijks door, vanwege dichte mist aan de kust die meer landinwaarts wordt overgenomen door flinke luchtvervuiling. Dit laatste is te wijten aan het vele verkeer hier op straat, wat regelloos elke extra centimeter probeert te pakken, en met het gebruik van de toeter aangeeft dat hij of zij voorrang verdient. Wanneer je, zij het met enig geluk, heelhuids de bestemming bereikt, mag je alleen maar hopen dat hij nog weet welk bedrag je aan het begin van de rit heb afgesproken. Gelukkig kom je er vaak wel uit.

Eten en drinken is vrij goedkoop, ongeveer 60 cent voor 410 ml cola (ja, ze hanteren hier vreemde maten) tot 2 euro voor een bord tot de nok gevult met rijst en kip.

Ben gister langs geweest bij een zus van vrienden van vrienden van mijn ouders die toevallig hier bij de ambassade werkt, en die heeft haarfijn uitgelegd hoe ik het beste van plek A naar B kan komen. Ik vertrek dan ook over een paar dagen vanuit Lima naar Huaraz (Het Zwitserland van het Zuiden) om hier deel te nemen aan een tocht door de beeldschone natuur die Huaraz te bieden heeft. Verdere plannen zijn nog vrij onduidelijk, maar daar kom ik tzt wel uit!

Het was me een genoegen dit alles met jullie te delen, als er nog vragen zijn, 11 april ben ik weer terug!

Besos y abrazos de Lima!!!!!!

  • 14 November 2011 - 16:26

    Daniel Grootendorst:

    Pablo vaker schrijven, je kan namelijk goed schrijven!

  • 14 November 2011 - 19:19

    Els:

    wat een mooi geschreven verhaal . Kan me nu al verheugen op je volgende story ! enjoy X els

  • 15 November 2011 - 20:08

    Gert:

    Hoi Karel, Wat leuk om te lezen, ik verheug me op je volgende verslag.
    Besos y abrazos de mi Tia Gert

  • 16 November 2011 - 10:18

    Heleen:

    Hi Karel,
    Wow, wat super dat je nu echt in Zuid Amerika bent!!! Leuk, informatief verslag las ik. Ik ben trots op je dat je deze reis onderneemt en over 146 dagen hoor ik graag je verhalen LIVE!!!
    Ga je ook naar Ecuador? Quito is een waanzinnig mooie stad. Ik ga je volgen, per waarbenjij.nu dan weliswaar, want je hebt werkpaarden en luxepaarden. Jij hoort nu tot die laatste!!!! Geniet er van!!
    Groetjes, Heleen

  • 16 November 2011 - 21:40

    Paul Hoenderdos:

    Kiekeboe Karel,

    Zo drinken we samen nog een vrolijke Weesper afscheidspils en zo zit je amper een week later dan heus twaalf en een half duizend kilometer verderop. Het kan snel gaan. Verheugt me zeer te lezen dat je je draai een beetje gevonden hebt. En dat gelukkig ook nog eens in fatsoenlijke wijken! Ben erg benieuwd naar de volgende kleurrijke verslagen van je verdere avonturen.

    Wees hartelijk gegroet + aju,
    je OME Paul

  • 18 November 2011 - 22:03

    Maria:

    Ha die Karel,
    Leuk! Brengt me in herinnering een beetje terug naar mijn reis naar Mexico, nu bijna 10 jaar geleden. Liefs, je nicht Maria

  • 18 November 2011 - 23:02

    Dolly:

    Hi Karel, ik heb je via Marjolein geliked!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

Time flies when you´re having fun

07 Maart 2012

Vamos a la playa

20 Februari 2012

rionee heb je, rioja kan je krijgen

01 Februari 2012

Bolivia

13 Januari 2012

ai se eu te pego
Karel

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 25135

Voorgaande reizen:

20 September 2017 - 26 Oktober 2017

Camino de Santiago

11 December 2015 - 20 Juni 2016

Cuba - Colombia - Midden-Amerika

10 November 2011 - 11 April 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: